Helmikuussa kokoonnuimme yhdessä Otavian sisältö- ja ratkaisutiimien sekä Audentesin väen kanssa pohtimaan mm. verkko-oppimisen edistämisen kysymyksiä, oppimisanalytiikkaa ja -teknologioita sekä opiskelijoiden tarpeita ja käyttäjäkokemuksia.
Pääsääntöisesti tapaamme hankekumppaneitamme verkkovälitteisesti ja huhtikuussa meillä olikin vuorostamme mahdollisuus toivottaa tervetulleeksi Audentesin porukka luoksemme Suomeen. Päätimme tavata Helsingissä, johon kaikilla oli parhaimmat kulkuyhteydet ja Helsingin pääkirjasto Oodi tarjosikin meille hyvät puitteet kokoustamiseen ja teemojemme edistämiseen.
Eri työskentelymenetelmillä pohdimme esimerkiksi sitä, miten voisimme parhaiten viestiä ja kommunikoida opiskelijoidemme kanssa niin, että jokaisella olisi tervetullut ja kuultu olo ja vuorovaikutuksemme auttaisi opiskelijoita etenemään opinnoissaan. Pohdimme omia, organisaatioidemme ja opiskelijoidemme ennakko-olettamuksia ja sitä, miten ne vaikuttavat odotuksiin opinnoista selviytymisestä, kommunikointiin ja palautteenantoon. Lisäksi linjasimme loppuseminaarin toteutustavasta ja sisällöstä, jotta pääsemme syksyllä suoraan valmistelutyön pariin.
Kokousten lisäksi pääsimme nauttimaan kulttuurista HAM-taidemuseossa sekä maittavasta illallisesta. Kiitos kollegat!
Joko katsoit tapaamisestamme julkaistun Tiktokin? (https://www.tiktok.com/@nettiperuskoulu/video/7223650711299558682?lang=fi-FI)
In February we gathered together with Audentes to discuss online learning topics related to learning analytics and technologies and the students’ needs and user experiences. In Otavia’s end we expanded our project cooperation to include the teams of online content creation and the technical solutions in the meeting to attain a more comprehensive view of the topic.
As a rule of thumb, we meet our project partners online, as we did now in February. However, in April it was our chance to welcome Audentes crew to visit us in Finland for our second face to face project meeting. We decided to gather in Helsinki, since it proved to be the most convenient location for all participants. The Helsinki main library Oodi offered us an excellent environment for the project work.
We tested several different working methods while covering the topic of interaction and communication in the online context. One of the key questions was how we can help the students to better progress in their studies by making them feel welcome and heard. The discussion on the topic was closely related to examining and recognising our own personal and organisational assumptions and pre-set ideas regarding success in studies, communication and feedback, as well as helping students to self-reflect on these themes.
We also drew some guidelines to help us plan the practicalities of the project final event as well as the final event content. With this pre-work done, we can move ahead with full steam once it’s time for the actual preparations in the autumn.
In addition to the meetings we had a chance to also enjoy both cultural treats in Helsinki Art Museum (HAM) and some Japanese culinary treats in a local restaurant. A big thanks to our colleagues for everything!
Have you already seen the Helsinki meeting Tiktok? (https://www.tiktok.com/@nettiperuskoulu/video/7223650711299558682?lang=fi-FI)