AUDAVIA -hankkeen kevät kuulumisia / Spring Greetings

Ensimmäinen hankekokous virolaisen yhteistyökumppani Audentesin kanssa pidettiin maaliskuussa, ja olemme yhdessä Audentesin sekä Otavian oman porukan kanssa lähteneet miettimään hankkeen ensimmäisiä askelia. Nyt jatkamme koko porukalla konkreettisen suunnitelman ja aikataulun työstämistä. 

Yhteiskuva hankkeen ensimmäisestä varsinaisesta tapaamisesta maaliskuulta.


Viime blogitekstissä kerroimme, että hankkeen alussa lähdemme kartoittamaan mitä meillä Otavialla on jo tehty eri hankkeiden ja projektien sisällä. Asia on kevään mittaan edennyt, ja toukokuussa tulemme laittamaan kyselyn, missä Otavian henkilökunta voi kertoa miten on osallistunut eri asioiden/teemojen kehittämiseen tai toteutukseen hankkeiden kautta tai muuten. 

Kyselyn avulla pyrimme saamaan kokonaiskäsityksen siitä mitä meillä on jo meneillään/selvitetty/koostettu/työstetty. Tällä pyrimme välttämään asioiden toistoa ja hyödyntämään jo olemassa olevaa tietoa ja materiaalia hankkeen aikana. Tämä auttaa jatkossa löytämään hanketyössä konkreettisia askelmerkkejä sekä auttaa kohdentamaan paremmin tekemistä niihin alueisiin, missä sitä kaivataan. Lisäksi kyselyn tuloksia pyritään hyödyntämään laajemmin koko Otavian toiminnassa. 

Ohessa olemme nyt työstäneet aktiviteettiin 2 liittyen Otavialla käytössä olevia ohjauksen prosesseja koskevaa sitelmää Audentesille sekä aloittaneet keskustelua sisäisesti siitä kuinka opiskelijoiden tuen tarpeita voisi huomioida paremmin. Lisäksi aletaan miettiä hankkeen näkyvyyttä ja kuinka tuomme hanketta paremmin esiin eri kanavissa. Kehitteillä on myös hankkeen logo.

Teimme päätöksen hankenimen lyhenteestä: AUDAVIA. Tästä eteenpäin tämä Erasmus+ -hanke esiintyy siis tällä lyhenteellä. Nimi on yhdistelmä meidän molempien toimijoiden nimistä: Audentes ja Otavia. Hankenimi on kokonaisuudessaan: "Adult students on both sides of the sea - The learning path supported by technology and counselling". 

Seuraava kansainvälinen tapaaminen meillä on 2.6. ja tässä tapaamisessa käymme läpi molempien toimijoiden esitelmät ohjauksen käytänteistä. Näiden esitysten tarkoituksena on muun muassa hahmottaa paremmin, kuinka ohjausta jo toteutetaan, onko toisella joitakin toimivia käytänteitä mitä voisi kokeilla ja onko jotain mitä voisimme yhdessä lähteä kehittämään toimivammaksi.


The first project meeting with our Estonian partner Audentes was held in March, and together, we have started planning the first steps of the project. Now we continue to work on a concrete plan and schedule.

In the last blog post, we said we would be mapping out what has already been done at  Otavia within different projects to help us focus and use the work of previous projects to build our work on. We have been working on it during the spring, and in May we will put out a survey where Otavia's staff can tell how they have participated in the development or implementation of various issues/themes through projects or in their everyday work.

With the help of the survey, we aim to get an overall understanding of what we already have going on/clarified/compiled/worked on. With this, we aim to avoid repeating things that have already been done  and seek to make use of already existing information and material during this project. This will help in the future to find concrete milestones in the project work and help to better target the work to the areas where it is needed. The results of the survey will be used also more widely throughout Otavia's operations.

In addition, we have now worked on the proposal for Audentes regarding the guidance processes used in Otavia in connection to activity 2, and have started a discussion internally about how the needs of students' support could be taken into account better. In addition, we are starting to think about the visibility of the project and how we can better highlight the project in different channels. The project's logo is also under development.

We decided on the abbreviation of the project name: AUDAVIA. From now on, this Erasmus+ project will appear with this abbreviation. The name is a combination of the names of both of our organisations: Audentes and Otavia. The project's full title is: "Adult students on both sides of the sea - The learning path supported by technology and counselling".

Our next international meeting is on June 2. In this meeting, we will go through the presentations of both operators on guidance practices. The purpose of these presentations is, among other things, to get a better understanding of how guidance is already implemented. We wish to receive a better understanding of each others’ counselling practices to reflect on in each project team's work within their own organisation - perhaps Audentes has some good and working practices we could try. Maybe there is something that we could develop together to make the processes more effective.